En säljutbildning som vänder sig till både nya och erfarna säljare som önskar utveckla sig med metodik struktur. Utbildningen genomförs under två intensiva dagar. Teoripass följs av praktiska övningar. Små grupper garanterar hög anpassning till deltagarnas bransch och vardagssituation. Individuell återkoppling.
Innehåll:

  • Säljpsykologi utifrån DISC-modellen
  • Olika kommunikationsstilar och kunders beteende
  • Säljprocessens olika faser – ”Gate stages”
  • Säljplanering och förberedelser
  • Effektiv mötesbokning
  • Upplägg och mötesagenda för olika kundmöten
  • Företagspresentationen
  • Behovsanalys med SPUN metodiken
  • Argumentering med EFN metoden
  • Säljarens retorik
  • Avslut och invändningshantering

Deltagarna upprättar innan utbildningen sin egen personliga beteendestilanalys, ”Pusslet” som är baserad på DISC modellen. Analysen är ett verktyg som ger individen självinsikt och tips hur man bättre kommunicerar med olika kunder.

Efter genomförd utbildning behärskar deltagarna samtliga faser av säljprocessen. Man en uppsättning verktyg, beprövade metodiker som effektiviserar säljarbetet. Med ökat självförtroende kommer du att lyckas oftaare!

 

Värdeskapande försäljning

Beställ boken kostnadsfritt genom att fylla i uppgifterna nedan: