Strategisk försäljning – KAM

En utbildning för dig med ambitionen att ta säljyrket ytterligare ett steg. Som Key Account Manager ansvarar du för företagets viktigaste nyckelkunder och/eller kundsegment. Det är du som ska utveckla affärerna och relationerna med företagets viktigaste kunder.

Utbildningen tar fasta på följande frågeställningar:

  • Rollen som KAM
  • Vad ska kartläggas? Och hur gör man?
  • Olika roller hos kunden: Beslutfattare, Användare, Inköpare, Key man ….?
  • Hur samlar och kartlägger jag informationen?
  • Hur utvecklar jag kundplaner på kort och lång sikt?
  • Hur kan jag bredda kontaktytorna med kundföretaget?
  • Hur kan jag anpassa mitt sätt att kommunicera till olika personligheter?

Svaren på ovanstående frågor får du under två aktiva dagar som varvar teoripass med övningar.

Du får dessutom praktiska verktyg och modeller som hjälper dig att utveckla kundplaner på kort och lång sikt.

  • Taktisk Affärsplan
  • Strategisk Affärsanalys
  • DISK profil
  • SPUN metodik

Efter genomförd utbildning har du tagit ett nytt steg i din säljkarriär.

Kurslitteratur: Key Account Management – Peter Cheverton

Pris: 14.500 kr inkl personlig beteendestilanalys ”Pusslet DISC”

Värdeskapande försäljning

Beställ boken kostnadsfritt genom att fylla i uppgifterna nedan: